< Terug naar overzicht

Corona-maatregelen

Aitton notarissen volgt in verband met het COVID-19 virus de richtlijnen van de overheid.

Dit betekent dat wij er alles aan doen om uw en onze gezondheid zoveel mogelijk te beschermen. Maar wij kunnen u geen garanties bieden op dit punt.

Algemene regels

  1. Maak vooraf telefonisch of per e-mail een afspraak. Helaas is het voor ons niet mogelijk om u zonder afspraak binnen te laten.
  2. Voelt u zich niet fit, heeft u last van de bekende Corona verschijnselen (zie de website van het RIVM) of bent u in aanraking geweest met mensen die inmiddels ziek zijn, kom dan niet naar ons kantoor, maar neem telefonisch contact met ons op.
  3. Bij onroerend goed transacties worden verkopers, makelaars en tussenpersonen niet uitgenodigd. Verkopers krijgen een volmacht.
  4. Wilt u, omdat u zich daar veiliger bij voelt, liever ook per volmacht tekenen, dan is dat in veel gevallen mogelijk. Neemt u ook dan met ons contact op. Wij brengen in de gegeven omstandigheden daarvoor geen extra kosten in rekening.
  5. Levert u stukken aan op ons kantoor: graag zoveel mogelijk per e-mail. Indien dit niet mogelijk is, kunt u de stukken in onze brievenbus deponeren. Persoonlijk afgeven op ons kantoor is niet mogelijk.
  6. Als er voor de afspraak een bedrag betaald moet worden, verzoeken wij u om dit te doen middels overmaking naar één van onze kwaliteitsrekeningen zoals vermeld op de afrekening/declaratie. Contante betalingen kunnen wij niet aannemen, in dat geval verzoeken wij u om middels pinbetaling te betalen.

Besprekingen / akten passeren

  1. Wij verzoeken u dringend bij ondertekening van een akte geen andere personen (vriend, vriendin, ouder e.d.) mee te nemen die niet noodzakelijk bij de afspraak/ondertekening van de akte aanwezig behoeven te zijn.
  2. Wij verzoeken u niet eerder aanwezig te zijn dan op het afgesproken tijdstip. We voorkomen daarmee dat onze wachtkamer te vol wordt en u te dicht op elkaar moet zitten.
  3. Voor de ondertekening van de akte(n) verzoeken wij uw eigen (blauw schrijvende) pen mee te nemen.
  4. Besprekingen worden zo veel mogelijk telefonisch ingepland.

Op kantoor

  1. Als u op ons kantoor wordt verwacht, zullen wij geen handen schudden.
  2. Wij nemen tussen de aanwezige mensen onderling en de notaris de gepaste fysieke afstand van 1,5 meter in acht.
  3. Wij schenken geen koffie of thee.

 Medewerkers

Ons kantoor heeft een minimale bezetting. Medewerkers werken zoveel mogelijk vanuit huis. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur telefonisch en per e-mail bereikbaar, maar u dient er rekening mee te houden dat onze telefonische bereikbaarheid in de komende periode beperkt kan zijn. Terugbelverzoeken en het beantwoorden van e-mails kunnen iets langer duren dan u van ons gewend bent; wij vragen hiervoor uw begrip.

Indien de richtlijnen veranderen, dan zullen wij u daarover via onze website informeren.

Nieuws